Sådan øges din organiske klikrate

 
0
Posted 01/19/2018 by Christoffer Martini in techblogs

Det kan være udfordrende af fange nye potentielle kunders opmærksomhed og endnu sværere at gøre det på en effektiv måde, men det er nu engang vigtigt for enhver virksomhed. Fokus på din hjemmesides placering er en af de vigtigste ting i dag for at opnå holdbare resultater. Når vi taler om en hjemmesides placering, er Click Through Rate (CTR), eller på dansk klikraten, vigtig at fokusere på.

Talrige innovative, spændende og sjove digitale marketingkanaler eller markedsføringsstrategier er tilgængelige i disse dage, og mange udnytter det fuldt ud. Et af eksemplerne er CTR. Grundlæggende betyder CTR antallet af personer, der klikker på linket, der leder dem til hjemmesiden. Det er faktisk den mest effektive måde at skabe trafik på. Der er mange måder at øge klikraten på, herunder er nogle af de mest effektive måder at øge klikraten på. Lad os kigge på dem uden yderligere forsinkelse.

Brug “Snippets”

Snippets er uden tvivl kommet for at blive, og kan helt sikkert hjælpe med at øge din CTR. Rich Snippets, på dansk udvidede uddrag, identificerer specifikt indhold på en side. Det er en anden måde at præsentere søgeresultater på, således at indholdet på siden er relevant og matcher den enkelte forespørgsel, på en meget unik facon. De kan identificeres gennem HTML-markeringen af siden. Snippets er dybest set en slags ekstraordinær fremvisning af relevante uddrag fra en given hjemmeside, der vises på fx Google. Ved at inkludere disse kan du fx se anmeldelser af et produkt, antal stjerner, alverdens information eller pris på det enkelte produkt. Dette kan hjælpe dig med at få siden til at skille sig ud på søgeresultaterne. Brug Snippets hvis du ønsker at øge din hjemmesides klikrate.

Fangende meta beskrivelser

En meta beskrivelse er den lille annonce, der vises på sidens URL og på den givne søgemaskines søgeresultater. Det er et af de mest effektive værktøjer. Meta beskrivelser anses for at være en overbevisende metode, da de overbeviser folk om, at siden er et klik værd. Meta beskrivelser giver en idé om hjemmesiden brugbarhed og funktion. En velskrevet Meta beskrivelse kan overbevise en person om, at han eller hun har fundet indholdet, der blev søgt efter, og at det er tiden værd at undersøge yderligere. Selvom Meta beskrivelser er korte, har de beføjelse til at ændre kundens beslutning.

Long Tail Keywords

Long Tail Keywords er en afgørende del af en god SEO strategi. De er også afgørende for blogs. Ved at undersøge Long Tail Keywords og integrere dem på din hjemmeside, vil du helt sikkert og i høj grad øge mængden af relaterede organiske forespørgsler. Forbedring af rankings gennem søgeord clustering er en af de bedste metoder, for at få de bedste resultater.

Lav opslag med billeder

Hvis du sammenligner billeder med skriftligt indhold, vil billeder uden tvivl være den sikre vinder. Billeder er mere effektive, når det kommer til at fange brugernes opmærksomhed, og især når vi taler om klikraten. De kan bidrage enormt til at øge klikraten. Billeder øger engagementet på forskellige sociale medier. Visuelt indhold er simpelthen underholdning for øjnene. Således skal du sørge for at tilføje originalt og relevant visuelt indhold. Dette vil hjælpe dig med at øge klikraten, hvilket i sidste ende øger antallet af potentielle kunder. Skab indlæg med billeder, så simpelt er det.

Brug beskrivende webadresser

Sidens URL er en mulighed for at implementere et Long Tail Keyword. Det anses for at være en af de bedste ting for at øge klikraten. Det er en af de få ting, der vises i din forhåndsvisning for at lokke klik. Ikke kun dette, men din URL-længde, sti og kategorier påvirker også søgeresultaterne. Så du skal være meget forsigtig med din webadresse. Prøv at bruge beskrivende webadresser; dette vil hjælpe dig med at øge klikraten.

Titel tag

Titel tag definerer titlen på din webside, og er typisk den tekst, der vises som et blåfarvet link på søgeresultatsider. En sides titel kan påvirke, hvorvidt en potentiel kunde klikker sig videre fra søgeresultaterne. Titlen er vigtig, og kan være med til at afgøre mængden af kliks. Du bør altså tage titel tag seriøst, og du skal også sørge for, at titel tagget er korrekt formuleret. Invester meget tid på titel tags, for at få de bedste resultater ud af det.

Forhåbentlig vil ovennævnte beskrivelser hjælpe dig med at øge dine organiske klikrate. Du kan også tage kontakt til FIFIUM, og få de bedste digital markedsføring stjenester til din hjemmeside. Du kan også få en app udviklet til din virksomhed, hvilket FIFIUM gerne hjælper med. Så hvad venter du på? Kom i kontakt med FIFIUM for yderligere information.


0 kommentarer



Skriv til bloggeren


Hvad syntes du om bloggen?


(ndvendig)