Mobilen har revolutioneret flyselskabers kundeservice

 
0
Posted 12/12/2017 by Christoffer Martini in techblogs

Når det kommer til flyrejser, er det første ord, der rammer vores sind, “komfort”. Luftfart anses for at være en af de mest forkælede måder at rejse på. Mange brands forsøger at få rejsendes opmærksomhed i selve rejsetiden, snarere end før eller efter tidspunktet for booking. Med udbredelsen af luftfartsindustrien er konkurrencen steget, og diverse brands forsøger at vinde kunderne over ved hjælp af innovation.

Selv kunderne forventer en meget bedre oplevelse med hver flyvning de tager. For at holde trit med deres forventninger, er luftfartsselskaberne ved at intensivere deres brug af teknologi og forsøger endda at overstige kundernes forventninger. Flyrejser handler om at tilbyde kunderne en førsteklasses oplevelse, brugbare opholdsområder i lufthavne, høfligt personale, der glæder kunderne ved flydøren, mad serveret på din plads og meget mere.

Flyselskaber har gradvis indarbejdet app teknologi i løbet af de sidste par årtier. De førende internationale flyselskaber har allerede indset fordelene ved apps, og investeret i teknologien ved at indgå samarbejde med app udviklere for at kunne leve op til kunderne stigende forventninger.

Fordele ved apps

• Giver bekvemmelighed

I æraen, hvor man søger information ved at bruge smartphones, forventer passagererne det samme i forbindelse med rejseinformation. Passagererne forventer at få alle detaljer omkring deres rejse lige ved hånden, hvilket er muligt ved hjælp af apps. I bund og grund ønsker de direkte adgang til oplysningerne uden at skulle ringe, sende tekst, e-mail eller vente på et rejsebureau for at opfylde deres krav. Passagererne forventes normalt at være i lufthavnen mindst 3 timer før den forventede afgangstid, så de kan få deres boardingpas og checke deres bagage ind. Selvom passagererne er forpligtet til at få deres bagage kontrolleret, paskontrol osv., er de i det mindste nu fri for køer til boardingpas. Man kan direkte på mobilen få e-boardingpas og det kan scannes direkte fra app’en. Apps kan altså gøre en stor forskel for de passagerer, der altid er i et rush, og dette gør oplevelsen mere bekvemt og sparer deres tid.

• Brugervenlighed

Hvis der sammenlignes med hjemmesider, har apps hurtigere og mere brugervenligt design end de fleste flyselskabers hjemmesider. Med hjælp fra apps kan passagererne få informationen hurtigere, i stedet for at søge efter den på google. Ved apps er kunden allerede logget ind, og behøver ikke indtaste personlige oplysninger eller huske adgangskode hver gang de vil bruge app’en. Dette hjælper med at spare passagerernes tid og energi samt forbedre kundeoplevelsen ved at yde hurtig og bedre service til dem.

• Holder kunden opdateret

Nogle gange kan flyskiftene eller aflysninger ske pludselig, og meddelelser lavet over højttalerne kan nemt blive overhørt, og passagerne kan få dårlige oplevelser som følge heraf. De rejsende kan ved hjælp af en app holdes opdateret med flytiderne, når som helst. Der er endda mulighed for at modtage advarsler om flyændringer eller andre vigtige oplysninger. Dette lindrer stress i en ofte travl og til tider frustrerende lufthavnssituation.

• Kundeloyalitet

En app giver passagererne en sjovere og mindre stressende rejseoplevelse, og en god oplevelse betyder faktisk, at de er mere tilbøjelige til at bruge dit flyselskab igen i fremtiden. I denne yderst konkurrencedygtige verden er det vigtigt for hvert flyselskab at følge med og forudse passagerernes behov for at imødegå konkurrencen. Ved at tilbyde apps til passagererne kan flyselskaberne forvente, at deres kundeloyalitet stiger, sammen med øgede indtægter.

Funktioner der bør indgå i flyselskabernes app

• Kort over lufthavnen

Dette er en vigtig funktion, som bør inkluderes i flyselskabernes apps. Disse apps skal indeholde detaljerede kort over lufthavnen, som vil guide de rejsende på en langt bedre måde. Der kan endda gives nøjagtige placeringer af butikker, restauranter og toiletter.

• Mistet bagage

Mistet bagage er en stor frygt for hyppigt rejsende, og for at hjælpe passagererne med dette problem vil funktionen “spor min taske” være meget effektiv. Denne funktion gør det muligt for passageren at indtaste deres bagage nummer og dermed spore bagagen hele vejen.

• Bestil en bil

Med denne funktion giver din app rejsende mulighed for at reservere en bil, så den står klar og venter ved passagerens ankomst.

• Pas scanner

Internationale rejser er ofte lidt mere komplicerede, så flyselskaber kan indarbejde pas scanner i deres apps. Dette vil spare tid for passagererne ved at scanne deres pas via app’en. Med denne funktion vil passagererne have hurtige og nemme muligheder for indcheckning.

• Find dit fly

Denne funktion gør det muligt for dig at spore dit fly, og hvis flyselskaber tager et skridt fremad og tilføjer en funktion, der hjælper folk til at spore flere flyvninger ad gangen, kan man koordinere ankomster med en person, der rejser i en anden flyvning.

Mange flere funktioner kan implementeres af fifium app udvikler, som gør det muligt for passagererne at interagere med ny teknologi og bidrage til udviklingen af kundeservice i flytrafik. Luftfartsselskabernes apps kan også hurtigt opdatere brugerne via push notifikationer og give dem besked om ændringerne i flyvetid og afgangssteder. Det står meget klart, at apps er yderst gavnlige for luftfartsselskaberne såvel som for passagererne.

 


0 kommentarer



Skriv til bloggeren


Hvad syntes du om bloggen?


(ndvendig)