Marketing trends på de sociale medier i 2018

 
0
Posted 01/08/2018 by Christoffer Martini in techblogs

2017 var et lyst år for marketing på de sociale medier, og 2018 forventes også at blive fænomenalt. Da årets udgang er meget tæt på, er det på tide at begynde at se frem til hvad 2018 har at byde på indenfor digital markedsføring på de sociale medier. Vi kan således forberede os på, hvad vi kan gøre i det kommende år for at imødekomme kundernes forventninger. Virksomheder elsker enhver mulighed for at interagere med potentielle kunder og den mest effektive måde er uden tvivl på de sociale medier.

Mange virksomheder har indarbejdet markedsføring på de sociale medier i deres marketingstrategier, hvis ikke burde de. Når vi trækker os ind i det nye år, bør vores markedsføringsstrategi også opdateres, og derfor bør du vide, hvilke tendenser der ses i 2018. Det kan være svært at forudsige de sociale medier, men vi gør er forsøg i denne blog. Så læs videre for at høre om de største trends inden for social media marketing, vi forventer at se i det kommende år.

Video i spotlight

Lad os starte med en relativt sikker forudsigelse, nemlig videoindhold. Betydningen af videoer på tværs af de sociale kanaler blev bevist i 2017, og det forventes at fortsætte i det kommende år. Virksomheder er begyndt at indarbejde videoopdateringer i deres strategier for sociale medier markedsføring, da det anses for at være en mere personlig måde at nå ud til brugerne på. De virksomheder, der ikke bruger video som en del af deres strategi, mister den gyldne chance for at gribe det potentielle publikums opmærksomhed. I dag er video et af de hurtigst voksende annonceformater i verden, og det vil fortsat dominere markedet i løbet af det kommende år. Vigtigheden af videoindhold stiger massivt, da det hjælper med at øge engagementet i form af likes, delinger og kommentarer på næsten alle sociale medier. Altså vil videoer med garanti være i fokus i 2018.

Stigning af Augmented Reality

Augmented reality (AR) er allerede meget til stede på markedet i dag, og folk er meget interesserede i det. AR forventes at ændre nogle af aspekterne af sociale medier marketing i det kommende år. Det er ikke overraskende at se AR på sociale medier såsom Instagram og Snaphchat. AR på mobile enheder er uden tvivl en engagerende måde for marketingfolk at nå deres målgruppe på. Det forventes, at de sociale medier vil implementere nye måder at indarbejde AR i deres platforme. Da AR er en god måde at øge konverteringer på, tager virksomhederne et skridt fremad mod dette, og det forventes, at mange flere brands vil inddrage AR i deres sociale mediestrategi. Mange sociale platforme er på udkig efter nye måder at erorbre denne tendens på, og fremtiden kommer uden tvivl til at blive påvirket af det.

Chatbots i fokus

I dag er chatbots i stand til at levere en øjeblikkelig kontakt med kunder fra hele verden, med henblik på at løse kundernes udfordringer. Chatbots blev utrolig udbredt i 2017, og det forventes at stige i 2018. Da disse chatbots giver virksomhederne mulighed for at interagere med kunderne på en mere effektiv måde, er mange begyndt at indarbejde disse bots. Chatbots er relevante på de sociale medier og de forventes at blive set endnu mere på de sociale medier i det kommende år.

Instagram historier

Instagram historier er muligvis den største ændring i Instagram’s brugeroplevelse (UX) hidtil, og dens markedsmæssige følger var enorme. I 2017 oplevede vi lanceringen af Instagram historier, dens stigende popularitet forventes at fortsætte i 2018. Disse historier giver marketingfolk et nyt værktøj til at skabe indhold, det er hurtigt og nemt at bruge, og derfor bliver flere og flere virksomheder tilbøjelige til det. Så hvad venter du på, indbland Instagram-historier i dine marketingstrategier og nyd fordelene heraf.

Influencer marketing

Influencer marketing er ikke en ny ting længere; et flertal af marketingfolk har allerede fingrene i det. I 2017 blev det at bruge en populær personlighed (influencer) på de sociale medier, meget udbredt, med formålet at øge kundebasen og styrke virksomhedens brand. Det forventes også at stige fortsættende i 2018. Influencer marketing forventes at blive en af de mest populære marketing trends på de sociale medier, så det er et perfekt tidspunkt at finde en passende influencer til din virksomhed og derved træde ind i fremtiden for markedsføring.

Denne blog har forhåbentligt givet dig et bedre indblik i marketing trends på de sociale medier i det kommende år. Det er vigtigt at forstå nye tendenser for at holde tempoet i denne digitale tidsalder. Forbered dig ved at være opmærksom på, hvad der er den næste trends på de sociale medier, og skab grunden til en bedre fremtid online. Ovennævnte tendenser kan sikre dig en bedre tilstedeværelse på de sociale medier i 2018. Er du klar til at indtage det nye år med storm?


0 kommentarer



Skriv til bloggeren


Hvad syntes du om bloggen?


(ndvendig)