Hvad er content marketing

 
0
Posted 01/03/2018 by Christoffer Martini in techblogs

Det engelske ord “content”, der på dansk betyder “indhold”, er noget vi alle bliver mødt af i vores hverdag. I den digitale verden er content kongen af marketing. Content marketing er grundlæggende en metode indenfor markedsføring, der fokuserer på at skabe værdifuldt og relevant indhold til eksisterende samt potentielle kunder.

Det kvalitative indhold en virksomhed distribuerer er med til at skabe større engagement og loyalitet hos kunderne, og vedligeholder virksomhedens digitale tilstedeværelse. Content marketing kan tage forskellige former, såsom video, artikel, blogindlæg, dias, kommentarer, gæsteindlæg, Facebook opslag, infographics osv. I dag foretager kunder oftest først et køb efter at have gennemført en grundig undersøgelse af udbuddet for at sikre en klog beslutning. Content af kvalitet vil forøge en virksomheds chancer for at overbevise kunderne om at deres produkt eller service er den rigtige at investere i.

Tips & tricks til kvalitativt content

Fang med fantastiske overskrifter

Hvis du ønsker at fange brugerne opmærksomhed, er overskriften på dit content det aller vigtigste. Hvis du er i stand til at fange kundernes opmærksomhed allerede ved overskriften,  er der gode chancer for, at de læser videre. Overskriften skal være overbevisende, spændende og indsigtsfuld. Med en catchy og attraktiv overskrift er kundernes opmærksomhed din ved første øjekast.

Hold det relevant

En anden vigtig ting, du skal huske for kvalitet, er at sikre, at indholdet er relevant. Indholdet skal være relevant for den niche eller forretning, det handler om. Det er også vigtigt, at dit indhold er relevant for det publikum, du målretter det mod. Mantraet for relevant content er grundig research. At vide nok om det du taler om i dit content, og vide hvem du taler til er begge lige relevant.

Skab engagerende content

En anden vigtig faktor for kvalitativt content er kundernes inddragelse i indholdet. For at gøre dit indhold engagerende og interessant, kan du tilføje ting som fakta, statistikker, metaforer, analogier og sjove elementer, som vil hjælpe dig med at fange og holde publikum underholdt fra titel til konklusion. Hvis du skaber livligt og engagerende content, vil du holde kunderne interesserede i dit brand og dine produkter.

Hold det enkelt

At holde dit content enkelt, gør det muligt for alle læsere at kunne forstå det og forholde sig til det. Udover at holde det enkelt, bør du også have fokus på at holde det friskt. Forældet content kan blive din virksomheds værste mareridt. Det er ekstrem vigtigt at give dit publikum nyt content. Hvis en potentiel kunde oplever, at dine oplysningerne er forældede, vil din virksomhed miste troværdighed. Sørg for at levere enkelt og nyt indhold til dit publikum.

I denne digitale tidsalder vil dig og din virksomhed have svært ved at stå konkurrencedygtigt uden content marketing. Content marketing handler grundlæggende om at få de rigtige oplysninger til den rigtige målgruppe på det rigtige tidspunkt. Det får din virksomhed til at vokse og fremme relationer, hvilket giver den dybde og synlighed, og i sidste ende succes. Content marketing handler ikke om at tvinge en salgsstigning hos mennesker, men at hjælpe dem med at gå i retning af det bedste handlingsforløb. Er du ikke allerede i gang, så begynd på din content marketing i dag, og tag udgangspunkt i ovenstående tips & tricks.


0 kommentarer



Skriv til bloggeren


Hvad syntes du om bloggen?


(ndvendig)