Hovedårsagerne Til, At Brugere Ikke Downloader Din App

 
0
Posted 11/28/2017 by Christoffer Martini in techblogs

Med utallige apps, der er til stede i app butikkerne samtidige med der dagligt introduceres mange nye apps, er det svært for din app at få en chance for at imponere brugerne og overbevise dem om at downloade den. Det tager ikke mere end et minut eller endnu mindre end det, for brugerne at bedømme appen og beslutte, om de skal downloades eller skifte til en anden. Du er derved forpligtet til at lave en app, der appellerer til brugerne i den periode.

Der kan være forskellige skjulte grunde til, at brugerne ikke downloader din app, og i denne artikel vil vi se på nogle af dem.

  Utilstrækkelig research

Det er et stærkt konkurrencepræget marked, og for at stå fast i denne hårde konkurrence, vil kun et stort app-koncept ikke arbejde for at udvikle deres research grundet. deres størrelse.  Virksomhederne skal foretage en grundig undersøgelse. Det er derfor vigtigt at overveje ethvert aspekt som målgruppen, brugerens forventninger, de gældende markedskrav, konkurrenterne og mange andre aspekter. I betragtning af alle de nævnte faktorer vil det sikkert være med til at øge app’ens downloadforhold. Med en tilstrækkelig markedsundersøgelse vil du kunne identificere det primære mål for at udvikle en app til din virksomhed.

 Overse mobile OS

Mobil OS kan være en anden stor grund til, at brugerne ikke downloader din app. At beslutte hvilket operativsystem der skal vælges, eller om der skal udvikles en iPhone-applikation eller Android-applikation, kan være meget vanskeligt for udviklerne. Derfor skal du træffe en beslutning baseret på målgruppen. Det er vigtigt at finde ud af, om din målgruppe er tilbøjelig mod hvilken platform, om det er iOS eller android. Virksomhederne kan endda vælge flere platforme, hvis de ønsker at målrette mod et større publikum, mod alle de store platforme.

  Dårlig sikkerhed for app- og mobildata

App-sikkerhed kan være en anden vigtig faktor, der påvirker appens succes. Brugerne er mere bekymrede for deres apps sikkerhed, de downloader ikke appen, medmindre det virker til at være den sikreste. Det er derfor et af hovedområderne for app udvikler at forbedre deres app-sikkerhedskendskab og skabe højt sikrede apps.

  Ignorerer ny teknologi

At overse den nyligste teknologi kan være en ulempe, som kan forringe dine downloads i forhold til din apps. Apps bliver udviklet i disse dage ved hjælp af den moderne teknologi ved at implementere Augmented og virtual reality. Brug af den nyeste teknologi kan hjælpe udviklerne med at skabe en yderst vellykket mobilapplikation.

 Irrelevant brugergrænseflade og dårlig UX

For en vellykket mobil app spiller brugergrænsefladen og brugeroplevelsen en vigtig rolle. Det er vigtigt at designe appen efter at have forstået din målgruppe og deres efterspørgsel, da dette vil hjælpe dig med at vælge det rigtige brugergrænseflade og UX, der giver brugerne en behagelig brugeroplevelse. En bedre UX og brugergrænseflade vil hjælpe dig med at få flere downloads til din app.

 Svag app marketing

At markedsføre din app, før den lanceres, er lige så vigtigt som at markedsføre din app efter lanceringen. Så hvis din app ikke har fået opbygget momentum, eller hvis du ikke har udviklet en skudsikker strategi før lanceringen, vil din app ikke få nok downloads. App promotion er den mest effektive måde at øge antallet af downloads. Din målgruppe har brug for at vide at din app eksisterer, og for det er du forpligtet til at sprede budskabet om din app. Der er mange måder, hvorpå du kan markedsføre din app og øge antallet af downloads.

Det er ikke kun de ovennævnte faktorer, men der er mange andre faktorer, der er ansvarlige for appens dårlige downloads tal. Derfor skal du overveje alle faktorerne og arbejde på dem i overensstemmelse, for at øge appens downloads. Anvend nogle grundlæggende teknikker, og se hvor langt det kan bringe dig.


0 kommentarer



Skriv til bloggeren


Hvad syntes du om bloggen?


(ndvendig)